Powiatowy Rzecznik Konsumentów w koźmińskim magistracie

Udostępnij

Od maja, w pierwszy czwartek  każdego miesiąca w koźmińskim magistracie pełni dyżur Powiatowy Rzecznik Konsumentów Mikołaj Lechman. Z nieodpłatnych porad i pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumenta może skorzystać każdy. Koźminianie chętnie pukają do drzwi biura rzecznika.

Do najważniejszych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
•  bezpłatne poradnictwo prawne  w zakresie ochrony interesów konsumentów,
• składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
• występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
• wytyczanie powództwa i występowanie w sprawach o ochronę interesów konsumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

Mikołaj Lechman przyjmuje interesantów  w koźmińskim urzędzie w godz. od 8.00 do 16.00w budynku przy ul.Przyjemskich.   

 

Od maja do lipca z pomocy i porad rzecznika skorzystało w Koźminie 15 osób. Każdy, kto chce by rzecznik wystąpił w jego sprawie do przedsiębiorcy musi wypełnić formularz, w którym wskaże dane osobowe i opisze przedmiot interwencji. Dobrze jeśli przed działaniami rzecznika, konsument złoży już reklamację.

 

Formularz jest dostępny w Urzędzie Miasta i Gminy Koźmin Wlkp.

 

Większość interesantów pukających do drzwi rzecznika praw konsumenta, zdecydowanie za późno poszukuje pomocy. Jest to już po fakcie, czyli  po zawarciu niekorzystnej dla nich umowy lub transakcji.

 

Współczesny rynek jest bardzo agresywny. Jego ofiarą padają często osoby starsze i samotne, które są mniej ostrożne w podpisywaniu umów i przyjmowaniu na siebie różnych  zobowiązań. Do rzecznika trafiają w momencie, gdy już nie radzą sobie z sytuacją. Są to często tragiczne i trudne do rozwiązania sprawy.  – mówi Mikołaj Lechman.

 

Rzecznik zachęca do ostrożności i rozwagi  w kupowaniu towarów i usług. W razie wątpliwości przed faktem warto  skorzystać z porady rzecznika.  Warto śledzić  również stronę internetową Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, na której publikowane są ostrzeżenia konsumenckie i informacje przydatne konsumentom.

 

Data publikacji 10.08.2016r.

Tekst i foto: Agnieszka Flejsierowicz, UMiG